Inloggen  |   vrijdag 26 mei 2017
Dit is de Geluksfabriek 2.0 blog
Door Maurits Bruel en gastbloggers
Door Maurits Bruel en gastbloggers
Nieuws
Week van de Ondernemer

 Vrijwel geen onbezette stoel in de zaal en veel ondernemers die gebruik maken van de dankzij de hulp van MKB Nederland gratis beschikbare Scans en Teamcanvas. Dank ook aan de samenwerkingspartners YX company en Vonkers

 read more ...
Happiness Innovation Prize

Maurits Bruel overhandigt namens het netwerk van Chief Happiness Officers de Happiness Innovation Award aan Guido Weijers voor zijn masterclass GELUK

 read more ...
De week van de Ondernemer 2017
De week van de ondernemer is een terugkerend event met jaarlijks zo'n 10.000 bezoekers. Een van de onderwerpen die extra aandacht zal krijgen tegen de achtergrond van duurzame inzetbaarheid is betrokkenheid. Binding en geboeidheid zijn twee vormen van betrokkenheid die verschillend tot stand komen maar allebei belangrijk zijn. De Geluksfabriek ontwikkelt een TeamCanvas en online assessment voor de deelnemers van de week van de ondernemer. 
Binden en boeien Blog
30

We schrijven de op een na laatste dag van 2010. Een jaar waarin steeds meer medewerkers in Nederland ‘werkers’ worden. Ook ik besloot begin dit jaar het roer om te gooien. Waar de meeste zelfstandigen “voor zichzelf” beginnen, spreek ik bij voorkeur over “voor jou beginnen”: lezer van mijn blogposts, volger op Twitter, vriend, prospect, partner of opdrachtgever.

Wat heeft dit jaar mij gebracht? Wat heb ik dit jaar gebracht? Vragen die de meesten van ons zich rond de jaarwisseling stellen. 

Seth Godin heeft het over “what did you ship?” in zijn blogpost van vandaag. Tony Hsieh geeft zijn boek (en ook Zappos’ corporate missie) de titel “delivering happiness”.

Natuurlijk moet je als ondernemer ook facturen en deliverables ‘shippen’. Maar eigenlijk zijn de kleine inzichten en ontmoetingen in werk van blijvender waarde. Vandaar deze herinterpretatie van Seth’s oproep onder bovenstaande titel. Mijn greep uit 2010: 

  • een inspirerende dialoog met Ewald Jozefzoon en Blauw Research (Frank, Rijn, Menno) over social media marketing en ROI
  • talloze korte en heel lange (telefoon)gesprekken en brainstorm sessies met Maurits over De Geluksfabriek 2.0 en de betrokkenheid van Kluwer’s Henriette, Marjan en Erwin
  • de introducties via bevriende oud collega’s en verfrissende kennismakingen met opdrachtgevers voor mijn bedrijf DutchmarQ uit Ierland en Rusland
  •  diverse brainstorms en gerichte campagnes op het gebied van internet marketing met Hans, Martijn, Kristel en Yannick
  • de uitgebreide en openhartige lunches met ex Capgemini en Fujitsu collega’s (GertJan, Pieter, WJ, Henry met name)
  • een tropisch rondje golf op Anderstein met Maurits
  • diverse online uitwisselingen van gedachten via Twitter, Skype en LinkedIn met soms volledig nieuwe connecties in US, Canada en India
  • de kans om ook met diverse MKB bedrijven kennis te mogen maken en op strategisch nivo zowel hun interne bedrijfsvoering als marktbenadering te bespreken (voor iemand met een corporate, internationale achtergrond goed te beseffen dat het ook gewoon ‘small en local’ kan!)
  • de kans om vele files dit jaar te hebben kunnen vermijden door flexibeler werktijden of door te kunnen werken in Maarsbergen op De Geluksfabriek
  • het enthousiasme en betrokkenheid van Frans en Toon van BiTS in Communications
  • en diverse anderen …

Door welke ontmoetingen werd jij dit jaar geboeid, met wie voelde je je professioneel extra verbonden? 

 

Over de auteur:
Paul Hassels Monning is managing partner van DutchmarQ, netwerk organisatie in B2B marketing & business development.

[Read More...]

Nieuwsarchief