Login     
Ambitie

Sinds het verschijnen van De Geluksfabriek in 1998 dendert een aantal trends over de wereld die ook een fundamentele impact hebben op het succes van organisaties en het geluk van mensen fundamenteel in een andere licht stellen:

·         verdergaande individualisering van arbeidsrelaties
·         opkomst van internet en sociale media; 1998 was het jaar dat MSN en Google op de markt kwamen, inmiddels zijn ruim 1 miljard mensen actief in digitale communities
·         veranderende mondiale verhoudingen, met name door de opkomst van China, India en BRIC landen
·         duurzaamheid als randvoorwaarde voor ontwikkeling op alle gebied
 
Naast de enorme impact en verandering die uitgaan van deze megatrends zijn tegelijkertijd de fundamentele waarden van mensen nauwelijks veranderd. De behoefte om verbinding te zoeken met anderen en de behoefte om als uniek individu je eigen leven en geluk vorm te geven zijn universeel. Daarom blikt De Geluksfabriek 2.0 zowel terug als vooruit en maakt duidelijk dat de zoektocht naar ‘geluk’ en ‘succes’ in werk eens te meer actueel en ook zakelijk gezien keiharde noodzaak is. Nieuwe inzichten uit de afgelopen 10 jaar zijn opgenomen. En in nauwe verwevenheid zijn werkers en werkgevers - uit Nederland en ditmaal nadrukkelijker ook daarbuiten – betrokken in de totstandkoming van De Geluksfabriek 2.0. 
 
Waar is gelukkig en succesvol progressie gemaakt op het binden en boeien van werkers en werkgevers en waar liggen de kansen in de toekomst? Zelfkennis, identiteit (corporate of personal) en communicatie in de brede zin van het woord zijn daarbij instrumenteel. Voorbeelden van ‘good practice’ & ‘not so good practice’ passeren in De Geluksfabriek 2.0 de revue. Binden en boeien vormen de verbinding tussen individueel geluk en het succes van de organisatie. De Geluksfabriek 2.0 werkt dat uit en gaat een stap verder te gaan bij de typering van werkers en werkgevers. Om invulling te geven aan perspectieven uit de ‘wereld werkmarkt’ is de ambitie bovendien ditmaal cases op te nemen uit Nederland, Europa en Het Verre Oosten.
 
De Geluksfabriek heeft in verschillende culturen en in verschillende generaties veel herkenning opgeroepen. Het succes was sterk te danken aan het erkennen van het ‘psychologisch contract’ als succes- en geluksfactor, en het denken vanuit individuele drijfveren in plaats van opgelegde ambities. De Geluksfabriek 2.0 wil mensen ook de erkenning geven die ze verdienen, en dit keer kan dat dankzij 2.0 oplossingen meer direct, gericht en tegelijkertijd internationaal door het creëren van een groeiende, relevante community en het betrekken van grote groepen mensen en organisatie bij het uitbouwen en communiceren van de visie en good practices.