Inloggen  |   zondag 25 juni 2017
Het Boek
Mensen in organisaties moeten heel veel, terwijl er nauwelijks gevraagd wordt naar wat ze willen. Laat staan dat daar accuraat op wordt ingespeeld. Eind 1998 is er een boek verschenen dat deze impasse doorbreekt. De Geluksfabriek gaat in op de vraag wat mensen in organisaties werkelijk drijft. En wat dit betekent voor hun aansturing. Vanaf nu kunnen leidinggevenden er niet meer om heen: iedereen zit anders in zijn werk en het is zaak daar goed mee om te gaan. Ondanks een tijdelijke inzinking van de arbeidsmarkt is de noodzaak van boeien en binden steeds toegenomen

Kijk naar uzelf en uw collega's: er zijn mensen die vooral uit zijn op een goede 'deal' met het bedrijf, maar er zijn ook mensen die werken omdat ze zich lid willen voelen van een gemeenschap. Dit onderscheid heeft grote gevolgen voor organisaties. Mensen die vooral geboeid willen worden moet je kunnen boeien, mensen die verbinding zoeken moet je kunnen binden, zonder misbruik te maken van hun binding. De kunst van het binden en het boeien wordt helder uiteengezet in De Geluksfabriek (meer over boeien en binden via deze link, enkele veelvoorkomende misvattingen hier). In het boek worden de 13 principes worden toegelicht aan de hand van cases: Shell, Randstad, Pink Elephant, KPN Telecom, enz. Om individue en orgaisatie samen te brengen wordt de BiBo matrx geïntreduceerd. Gedemonstreerd wordt wat bedrijven te doen staat om -naast geldmachine- voor iedere medewerker een heuse geluksfabriek te worden. Na het lezen van dit boek zult u begrijpen waarom er soms bij u op de verkeerde knoppen gedrukt wordt, waarom u soms zelf op de verkeerde knoppen drukt en hoe het beter kan.

Het boek De Geluksfabriek (ISBN 90-5594-129-8, €15,90) is uitgegeven door Scriptum Management te Schiedam, Postbus 293, 3100 AG, Schiedam

Wanneer u het boek wilt bestellen, kunt u dit doen via de deze link. U ontvangt het boek dan binnen enkele dagen thuis.

Het Boek
De Geluksfabriek
Bestellen